o autorech

koncept, texty / Michaela Hečková (1986) vede společně s kavárníkem Ondřejem Kobzou projekt Piána na ulici. Dlouhodobě se věnuje intervencím a oživení veřejného prostoru. Působila jako programová ředitelka festivalu o umění ve veřejném prostoru Street for Art na pražských sídlištích Jižní Město a Černý Most a jako programová ředitelka progresivní příspěvkové organizace Praha 14 kulturní proměňující Prahu 14 v živou a kulturní městskou část. Studovala bohemistiku a kulturální studia na Filozofické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci a teorii interaktivních médií na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Podílela se na projektu kandidatury Ostravy na titul Evropské hlavní město kultury 2015. V minulosti se věnovala literární kritice a kulturní publicistice. Ráda jezdí vlakem, autobusem, autem a chodí pěšky. Miluje krizové scénáře, produkční krize a šťastné konce, které cákají optimismem a nešikovně nevhodnou ironií po stránkách knih.

úvod / David Kašpar (1976) je kulturní manažer a producent v oblasti umění. Vyrůstal v pražských Strašnicích na sídlišti Solidarita, kde dodnes žije se ženou a dvěma dětmi. Na gymnáziu založil spolu se svými spolužáky dnes již legendární divadelní soubor Vosto5. Působil jako kreativní ředitel KC Zahrada na Jižním Městě a programový ředitel festivalu o umění ve veřejném prostoru Street for Art. Založil Cirqueon – Centrum pro nový cirkus, prostor pro aktuální umění Prádelna Bohnice a lokální kreativní a volnočasové centrum Plechárna Černý Most. Dlouhodobě se věnuje tématům revitalizace veřejného prostoru, kulturnímu a komunitnímu oživení pražských periferií, kulturním projektům se sociálním přesahem a otázkám kreativního rozvoje města. V současné době je ředitelem příspěvkové organizace Praha 14 kulturní, manažerem projektu Kreativní Praha na Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy. Přednáší na Katedře produkce na DAMU.

grafický koncept / Martin Hůla (1979) je hudebník a grafik. Působil v několika českých významných alternativních hudebních projektech (Ememvoodoopöká, Sporto, Bonus, Tvrdý/Havelka), za album Náměstí míru získal v roce 2012 cenu hudebních kritiků Apollo. V současné době skládá převážně scénickou hudbu pro divadlo (Vosto5, Národní divadlo v Praze, Dejvické divadlo ad.) nebo film (Epidemie svobody, Listopad, Sněží). Věnuje se hudebnímu vzdělávání (platforma Kreaton společně s Mary C), vede kurz funkční hudby a sound designu v Aeroškole. V roce 2008 založil s Kristýnou Šlajchrtovou a Jiřím Vaňkem grafické studio s kolektivní identitou Carton Clan, které realizovalo množství zakázek převážně v kulturní a neziskové oblasti. Je spoluautorem monografie Zdenek Seydl a knihy a jako kurátor připravil několik výstav specializovaných na osobnosti poválečné české knižní tvorby.

fotografie / Dan Friedlaender (1986) je spoluzakladatelem FRVR, multidisciplinárního studia zabývajícího se vizuální komunikací a designem. Pod vedením Pavla Diase a Viktora Koláře absolvoval v rámci Ateliéru dokumentární fotografie na Katedře fotografie na FAMU, kde také několik let působil jako odborný asistent. Ve své volné tvorbě se věnuje především dokumentární fotografii zaměřené na prostředí a nejrůznější absurdní projevy lidského počínání. S Karolinou Ketmanovou začal spolupracovat na fotografických projektech během studií na FAMU, kdy spolu v rámci dokumentárního projektu Jaroslava Bárty procestovali a nasnímali pravděpodobně všechny elektrárny v ČR na sever od Prahy. Jeho výraznými posedlostmi jsou architektura a design 60. a 70. let 20. století.

fotografie / Karolina Ketmanová (1986) absolvovala teorii interaktivních médií na Masarykově Univerzitě v Brně a Katedru fotografie na FAMU. Dlouhodobě se zaměřuje na spolupráci s mladými módními designéry a subjektivně dokumentární tvorbu, ve které se zabývá především městskou krajinou a divočinou, českou vesnicí a nejrůznějšími objekty a artefakty spojenými s pozůstatky normalizace. Od studií na FAMU tvoří v autorské dvojici s Danem Friedlaenderem. Spolupracuje s nakladatelstvím Paper Jam, které také vydalo její fotografickou publikaci Obrazem mapující polozapomenuté relikty předrevolučních časů, které autorka v průběhu let nacházela při svých cestách po České republice. Ze všeho nejvíc na světě miluje dlouhé vycházky po lese.

redakce, korektury / Romana Veselá (1986) je absolventkou Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, obor Česká filologie. Během studia se podílela na redigování a korekturách filmových sborníků a festivalových katalogů. Souběžné studium filmové vědy na FF UP ji přivedlo k práci na festivalech Academia Film Olomouc, PAF/Přehlídka animovaného filmu a také ve filmovém klubu Pastiche Filmz. V současnosti pracuje v České filharmonii v Praze, kde se kromě péče o návštěvníky a cizí pořadatele koncertů věnuje korekturám programových materiálů a pro zpestření se ujímá komentovaných prohlídek budovy Rudolfina.

omestechalidech.cz » o autorech